neděle 29. května 2016

Tři otázky pro Petra Haška

Po představení Magdalény lascivní a kajícné jsme se na chvilku potkali s jejím režisérem Petrem Haškem, uměleckým šéfem Geisslers Hofcomoedianten a zároveň budějovického Malého divadla.

Můžeš mi říct, jak ten projekt vzniknul? Jaká je geneze libreta a tak?
Můžu. Je to druhá část připravovaný trilogie o Andreiniho rodu. Když jsme hledali prameny, zjistili jsme, že tohle bylo jeho téma, který se v průběhu jeho kariéry vracelo. Došli jsme ke čtyřem verzím a vybrali jsme si z toho momenty a části, ale chtěl jsem, aby se to přebásnilo do současnýho jazyka, aby to bylo blízko dnešnímu divákovi. Nezachovala se žádná hudba, jenom fragmenty, z těch vyšel David Hlaváč a složil nový árie.

A jak se teď daří Geisslerům? Co děláte, co máte v plánu?
Já myslím, že dobře. Obýváme Vilu Štvanice spolu s Divadlem Letí a Tygrem v tísni, končíme tam druhou sezonu. Teď nám začíná šestý Festival zámeckých a klášterních divadel, máme třicet štací po celý republice, končit budeme začátkem září v Arcibiskupských zahradách v Kroměříži. Při té příležitosti vždycky premiérujeme novou věc, takže jsme začali zkoušet Michnovu Loutnu českou, která se v našem podání bude jmenovat Loutna.cz.

A tobě se daří dobře?
Daří. Já jsem teď přijel z Budějovic, kde jsme taky začali letní sezonu. V rámci jednoho evropskýho projektu, kde zkoumáme divadlo pro teenagery, a společně s místníma gymnazistama jsme vymysleli inscenaci, která se jmenuje Humans of Budějovice a získali jsme sto dobrovolníků – Budějovičáků, kteří nám na jevišti dělali takový živý grafy. Takovej sociologickej výzkum naživo.

Žádné komentáře:

Okomentovat