neděle 27. května 2018

odperformováno: Statické divadlo, Ostrava: Útěk



Ready for the outsider show?

Ostravská divadelní etnografie napochodovala na písecké jeviště! Charisma, autenticita minimalismus, a sebeironický nadhled v reálném čase. Žoviálnost kombinovaná se sofistikou, bohapustou legrací i folklórními prvky pro mě nepostrádá atraktivitu, leč nese s sebou i neklamné znaky vývozního artiklu - specifické formy suvenýru, divadelní obdoby karlovarských oplatek, lurdské minerálky, či spíše ve slezských teritoriích dosud značně populární vinné směsi Kahan. Moc rád bych si přečetl textovou předlohu inscenace – na svébytné kombinaci motivů z Havla, Becketta, Balabána i Bezruče totiž spatřuji nemálo půvabů, nicméně časová přebujelost jevištní realizace by si decentní přiškrcení zcela jistě zasloužila. Bavíte mně kluci milí, vizuálně zhruba půlku stopáže, potom svoje bulvy přivřu, a únava se ukáže. Ano, jedině na Útěku si moje tělo lehce schruplo a rozhodně nemám pocit, že bych o něco zásadního přišel.  Za kostýmní řešení explicitní pochvala! Banány fajn, harmonika bezva, výslovnost a jevištní suverenita ok. Ale trošku chtěný skanzen prostě, což mně irituje dosti. Zdarec a sílu, chachaři!

Petr KlariN Klár

1 komentář:

  1. Milej Klarine, souhlasím s tím, že gejzír sofismů, zcizování, bohapusté legrace a zkrátka špičkovýho divadla během představení spíš utichal než gradoval, tipuji si, že zaklopení Tvých porovnal bulv bylo způsobeno hlavně festivalovou únavou. To nepatrné zpomalování bych přirovnal (ó, jaký jsem poeta) k vystartování na dálnici 250kou a postupnému zpomalování na 190ku.

    OdpovědětVymazat