Hlásíme se vám ze stanoviště v píseckém Divadle pod čarou. Atmosféra v sále houstne, okolo postávají hloučky nervózních umělců. Napínavé dění sledujeme dál. Jsme s vámi, buďte s námi.
22:30 Na svá místa již zasedli Vladimír Hulec a Alena Zemančíková. Oba se tváří zamyšleně, ani jeden nemluví.
22:34 Dorazil profesor Císař, popřál své ženě Mirce příjemný poslech a zasedl mezi kolegy Hulce a Zemančíkovou. Sedí zády k budoucímu publiku, upíjí kávu a také nic neříká.
22:36 Redakce Zpravodaje rozebírá, jak se správně připravuje káva flat white. Vladimír Hulec si poposedl k profesoru Císaři a rozebírají taktiku.
22:37 Alena Zemančíková stále přemýšlí.
22:39 Z gest Vladimíra Hulce lze vytušit, že na to půjdou zleva. Dorazil Jiří Adámek, usmívá se a snaží se nenápadně zjistit, jaký je plán.
22:41 Profesor Císař sprásknul ruce, jako že se začne. Nezačíná se.
22:46 Konečně dorazil soubor Mikrle, debata může začít.
22:47 Porota je představena. Jiřímu Adámkovi nemohou přijít na jméno. „Ještě nejste tak známej,“ oznamuje mu profesor.
22:48 Debatu otevírá moderátor Vladimír Hulec. * Je těžké srozumitelně mluvit o něčem, co samo o sobě není příliš srozumitelné.
22:49 Alena Zemančíková odpovídá na otázku, co jsme to vlastně viděli. * Rituální uspořádání, symbolika magické dvanáctky (dvanáct flašek v base, dvanáct měsíčků). * Pohled na Čapka nekonvenčníma očima. * Je v tom pohled shora na fenomén našeho chování, které se jmenuje spolek. * Mužský spolek se svými spolkařskými rituály. * Dvanáct měsíčků jako pohádka z mírného pásma. * Pohádka se moc neodehrává, konflikt pohádky s mužským spolkem. Maruška obtěžuje, ale je hodná. Holenu zabijí a zkompostují, protože je příšerná. Model civilizačního chování. * Vzhledem k otevřenosti tvaru může být čtení velmi různé. * Když se chytnu toho, co vidím, daří se mi v průběhu domýšlet smysl.
22:56 Slovo si bere Vladimír Hulec. * Projekt zajímavý tím, jak nabízí různé možnosti vnímání. * Vnitřní hry účastníka, otázka manipulace. * Divadelní dění, které riskuje a neví, jak to celé dopadne. * Formanovský svět upatlaného dění. * Příliš se spoléhají na tvar, dalo by se dělat víc. * Špatně se čte, jaké je vyústění, co dívce v závěru vlastně udělali.
22:59 Slovo dostává profesor Císař. * Pamatuju začátky zahrádkářů. Měli jsme je rovnou za barákem, k smrti jsme je nenáviděli. * Zvláštní patlavý způsob života. * Na hradeckém představení lépe vycházely některé vrstvy, které se prolínaly a střetávaly. Dneska to vypadalo, že všechno odešlo. Ztratili jste tempo, razanci, najednou to nefungovalo a bylo to jako besídka u táboráku. Je to v tom scénickém tvaru: riziko, co by se mělo prudce vyjevit nebo ostře nasvítit, najednou nefungovalo. * Když šel pan Vápeník zavřít dveře, vnesl do toho správný motiv a dostává jedničku s hvězdičkou. * Dlouze se vlekoucí pásmo, v němž člověk vrstvy najde, ale o divadelní tvar nejde. V Hradci to bylo silnější, než dnes.
23:05 Slovo dostává Jiří Adámek. * Já jsem v nevýhodě, že jsem to viděl jenom dnes. Nepodařilo se mi na to naladit, nebudu nic předstírat. Přišlo mi to moc „jako“, prvoplánové v poselství. To se může stát, takže bych nic víc neříkal.
23:07 Hulec naléhá, aby Adámek mluvil dál. * Co ti mám na to říct? Já jsem to prostě nechytl, to je celá informace.
23:08 Slovo dostává publikum.
23:09 Publikum mluví. To, co říká, je chytré, reportér nestíhá. Ale líbilo se mu to. Alena Zemančíková v hlasu z publika odhaluje folkloristu. Tak proto.
23:10 Mluví soubor. Uznává, že to dneska neklaplo, a děkuje za názor.
23:11 Jeden z měsíčků si říká, co to mělo bejt. Je naštvaný a neví, proč tam musel být.
23:12 Další hlas z publika mu vysvětluje, proč to bylo zajímavé. Měsíček není uspokojen.
23:13 Jarka Holasová: Tak proč jste neodešel? Měsíček není uspokojen.
23:14 Jiří Adámek: Takhle to není nastavený: situace není nastavená reálně, takže od ní nelze reálně odejít.
23:15 Luděk Richter: Ta základní linie, kterou hrajete, je daná, takže neposlušnost měsíčků z diváctva by vás rušila. * Když leží Holena v kolečku, nevíme, proč se nebrání.
23:17 Debata ukončena kvůli nadcházejícímu představení. Všichni se přesunují do sálu. Končíme on-line přenos.
22:30 Na svá místa již zasedli Vladimír Hulec a Alena Zemančíková. Oba se tváří zamyšleně, ani jeden nemluví.
22:34 Dorazil profesor Císař, popřál své ženě Mirce příjemný poslech a zasedl mezi kolegy Hulce a Zemančíkovou. Sedí zády k budoucímu publiku, upíjí kávu a také nic neříká.
22:36 Redakce Zpravodaje rozebírá, jak se správně připravuje káva flat white. Vladimír Hulec si poposedl k profesoru Císaři a rozebírají taktiku.
22:37 Alena Zemančíková stále přemýšlí.
22:39 Z gest Vladimíra Hulce lze vytušit, že na to půjdou zleva. Dorazil Jiří Adámek, usmívá se a snaží se nenápadně zjistit, jaký je plán.
22:41 Profesor Císař sprásknul ruce, jako že se začne. Nezačíná se.
22:46 Konečně dorazil soubor Mikrle, debata může začít.
22:47 Porota je představena. Jiřímu Adámkovi nemohou přijít na jméno. „Ještě nejste tak známej,“ oznamuje mu profesor.
22:48 Debatu otevírá moderátor Vladimír Hulec. * Je těžké srozumitelně mluvit o něčem, co samo o sobě není příliš srozumitelné.
22:49 Alena Zemančíková odpovídá na otázku, co jsme to vlastně viděli. * Rituální uspořádání, symbolika magické dvanáctky (dvanáct flašek v base, dvanáct měsíčků). * Pohled na Čapka nekonvenčníma očima. * Je v tom pohled shora na fenomén našeho chování, které se jmenuje spolek. * Mužský spolek se svými spolkařskými rituály. * Dvanáct měsíčků jako pohádka z mírného pásma. * Pohádka se moc neodehrává, konflikt pohádky s mužským spolkem. Maruška obtěžuje, ale je hodná. Holenu zabijí a zkompostují, protože je příšerná. Model civilizačního chování. * Vzhledem k otevřenosti tvaru může být čtení velmi různé. * Když se chytnu toho, co vidím, daří se mi v průběhu domýšlet smysl.
22:56 Slovo si bere Vladimír Hulec. * Projekt zajímavý tím, jak nabízí různé možnosti vnímání. * Vnitřní hry účastníka, otázka manipulace. * Divadelní dění, které riskuje a neví, jak to celé dopadne. * Formanovský svět upatlaného dění. * Příliš se spoléhají na tvar, dalo by se dělat víc. * Špatně se čte, jaké je vyústění, co dívce v závěru vlastně udělali.
22:59 Slovo dostává profesor Císař. * Pamatuju začátky zahrádkářů. Měli jsme je rovnou za barákem, k smrti jsme je nenáviděli. * Zvláštní patlavý způsob života. * Na hradeckém představení lépe vycházely některé vrstvy, které se prolínaly a střetávaly. Dneska to vypadalo, že všechno odešlo. Ztratili jste tempo, razanci, najednou to nefungovalo a bylo to jako besídka u táboráku. Je to v tom scénickém tvaru: riziko, co by se mělo prudce vyjevit nebo ostře nasvítit, najednou nefungovalo. * Když šel pan Vápeník zavřít dveře, vnesl do toho správný motiv a dostává jedničku s hvězdičkou. * Dlouze se vlekoucí pásmo, v němž člověk vrstvy najde, ale o divadelní tvar nejde. V Hradci to bylo silnější, než dnes.
23:05 Slovo dostává Jiří Adámek. * Já jsem v nevýhodě, že jsem to viděl jenom dnes. Nepodařilo se mi na to naladit, nebudu nic předstírat. Přišlo mi to moc „jako“, prvoplánové v poselství. To se může stát, takže bych nic víc neříkal.
23:07 Hulec naléhá, aby Adámek mluvil dál. * Co ti mám na to říct? Já jsem to prostě nechytl, to je celá informace.
23:08 Slovo dostává publikum.
23:09 Publikum mluví. To, co říká, je chytré, reportér nestíhá. Ale líbilo se mu to. Alena Zemančíková v hlasu z publika odhaluje folkloristu. Tak proto.
23:10 Mluví soubor. Uznává, že to dneska neklaplo, a děkuje za názor.
23:11 Jeden z měsíčků si říká, co to mělo bejt. Je naštvaný a neví, proč tam musel být.
23:12 Další hlas z publika mu vysvětluje, proč to bylo zajímavé. Měsíček není uspokojen.
23:13 Jarka Holasová: Tak proč jste neodešel? Měsíček není uspokojen.
23:14 Jiří Adámek: Takhle to není nastavený: situace není nastavená reálně, takže od ní nelze reálně odejít.
23:15 Luděk Richter: Ta základní linie, kterou hrajete, je daná, takže neposlušnost měsíčků z diváctva by vás rušila. * Když leží Holena v kolečku, nevíme, proč se nebrání.
23:17 Debata ukončena kvůli nadcházejícímu představení. Všichni se přesunují do sálu. Končíme on-line přenos.
Žádné komentáře:
Okomentovat